Jump to content
Sign in to follow this  
Madsm

Buitenverblijf voor de Dutch Treat Zo Lang DeNis In Quarantaine Zit! deel3

Recommended Posts

JessLS wrote:

JR01 wrote:


Haha, het virus slaat vanochtend wel érg om zich heen zeg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PS

 

 

 

 

 

 

nog 21 uur en 40 minuten...

 

 

 

 

 

 

 

 

HAHAHAHAHAHAHA....misschien moeten we zo'n tijdsbalk installeren hier.....nog 21 uur en 39 minuten....

 

 

 

Chips...de laatste s is van mijn signature afgevallen.....ff repareren en dan de tuin in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hè Jess, Cedars?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JessLS wrote:

Testing, testing 1.... 2 ....

 

Ja hoor....hij staat er weer smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

natasja wrote:

Veel plezier/succes FJ ! Is er bij jou daar ook zo'n lekker zonnetje ?

Het zonnetje schijnt hier lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 km gelopen in de regen en het regent nog steeds. Ik wil ook zonnetje :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier af en toe zon, af en toe wolk.

Het rennen ging voor geen meter, hele stijve kuit en hamstring, ben na 4 km gestopt. Ik ga maar eens lekker in bad liggen.

Slechte generale is goede wedstrijd toch?

 

FJ succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maarten, volgende week loop je een persoonlijk record !!!

 

FJ succes met de loop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Madsm wrote:

Hier af en toe zon, af en toe wolk.

Het rennen ging voor geen meter, hele stijve kuit en hamstring, ben na 4 km gestopt. Ik ga maar eens lekker in bad liggen.

Slechte generale is goede wedstrijd toch?

 

FJ succes.

Dat zeggen ze. Kun je niet nog een afspraak maken bij een sportmasseur deze week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juul wrote:

19 km gelopen in de regen en het regent nog steeds. Ik wil ook zonnetje :-)

De lucht wordt hier steeds blauwer tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hawkmoonnl wrote:

Haha, lachen dat filmpje bij Letterman:-) Bedankt voor het plaatsen Stevie!

Graag gedaan.

 

The right to be ridiculous is something I hold dear

roll.gifroll.gifroll.gifroll.gifroll.gifroll.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, nu lees ik 18 juli Berlijn. Dat zou inhouden dat er geen ruimte meer is voor een 3e concert in Amsterdam.

 

......

18/7 Berlijn

20/7 Amsterdam

21/7 Amsterdam

24/7 Dublin

......

 

Ik zou met stomheid geslagen zijn als ze 3 dagen (dus ook 22/7) achter elkaar zouden doen. Eigenlijk een utopie en een fikse tegenvaller.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen achter elkaar? Zal toch niet als Bono zijn stem wilt blijven houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juul wrote:

3 dagen achter elkaar? Zal toch niet als Bono zijn stem wilt blijven houden.

.

Precies Juul en als Berlijn en Dublin klopt kun je een 3e avond in Amsterdam op je buik schrijven.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

M.a.w. ook 50.000 kaartjes minder op de markt. Arme Ilona, heel het dorp in rep en roer..wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hawkmoonnl wrote:
M.a.w. ook 50.000 kaartjes minder op de markt. Arme Ilona, heel het dorp in rep en roer..laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes weg. Fijne zondag nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen wandeling vandaag.....

Als ik nog op tijd had willen zijn dan had ik me vreselijk moeten haasten en daar heb ik geen zin in op de zondag tired.gif

 

Ga mijn middag nu maar nuttig besteden aan het huishouden, is ook hard nodig eyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Kreeg met de post van Fred z'n broer een NRC Next toegestuurd met de bespreking van NLOTH; wil ik jullie niet onthouden. Toch iets anders als dat eenmuziek journalist van OOR ofzo het beschrijft.. Komtie:

 

De kop:

 

"U2 KEERT TERUG NAAR HET EXPERIMENT; DE NIEUWE CD BULKT VAN DE MUZIKALE ZIJWEGEN, MET MEER MUZIKALE INFORMATIE BINNEN ÉÉN LIED."

*Zigzaggend heeft het geluid van U2 zich in de afgelopen decennia ontwikkeld.

*Na twee conventionele platen is er nu No Line On The Horizon" (....)

 

"Aan het firmament van de pomuziek is U2 de poolster. De band schijnt helderder, standvastiger en betrouwbaarder dan ieder ander. Op U2 kun je bouwen alshet gaat om solide songs, prachtige arrangementen, omgeevenaarde stadionconcerten en hier en daar een avontuurlijke neiging.

In het hart van deze gigant sluimert tweedracht, al 32 jaar. Die draait niet om de frictie tussen de status van rockster en die van wereldverbeteraar waarzanger/orakel Bono de band mee opzadelt - al zijn er genoeg ruzies tussen bono en de drie andere bandleden over zijn samenwerking met niet echt rock'n rollwaardig te noemen politici als Bush en Blair. De échte onlust binnen U2 is muzikaal - ideologisch. Hij draait om de tegenstelling tussen conventie enexpiriment. Hij verdeelt de band precies in tweeen: drummer Larry Mullen en bassist Adam Clayton aan de ene kant, Bono en girarist The Edge aan de andere.

De ritmesectie kiets een gedegen rockgeluid, de anderen willen sonische verkenningen doen.

Langs deze twee parameters heeft de muziek van U2 zich in de dertig jaar sinds het verschijnen van debut BOY in 1980 ontwikkeld, met afwisselend het laatstewoord aan het duo Mullen/Clayton of aan Bono/The Edge.

Zo ontstond een mooie fluctuatie: iedere experimentele sprong voorwaards (The Unforgettable Fire, Achtung Baby, Zooropa) liet zijn sporen na in de veiligerperiode die erop volgde. (The Joshua Tree, All That You Can't Leave Behind, How to Dismantle an Atomic Bomb)

In dertig jaar heeft U2 op deze manier zigzaggend het accent verlegd. Begin jaren tachtig was het geluid van U2 synoniem met pastoraal; in panoramischevergezichten schilderde priester/misthoorn Bono zijn evangelie van hoop en liefde.

Over de thematische inhoud van hun nummers zegt de groep: 'Veel muziekanten schrijven eerst liedjes over meisjes en eindigen hun cariere bij liedjes overgod. Bij ons ging het andersom, wij begonnen over god en kwamen uit bij meisjes". En dat meisje woont in de stad, al sinds Achtung Baby. Op NLOTH is ishet stadsgevoel nog nadrukkelijker. NLOTH klinkt als een metropool, of eigenlijk, als de rontgenfoto van en metropool. Achter de gevels en onder het plaveiselratelen metro's door hun tunnels, suizen data's langs de glasvezelkabels en brommen de elektrische tandenborstels. Over deze pulserende en vibrerendeonderlaag legden Bono, The Edge, Mullen en Clayton hun nummers.

NLOTH werd door de band aangekondigd als een terugkeer naar het experiment.Tijdens de anderhalf jaar durende sessies voor de nieuwe cd in Marokko, New York,Dublin en Londen schreef de groep naar eigen zeggen zo'n vijftig nieuwe nummers. Het uiteindelijke aantal op de cd is elf.

Het lijkt alsof ze alle iedeeen van die vijtig tracks hebben gehandhaafd; NLOTH bulkt van de muzikale zijwegen. Dat betekent dat de - vaak lange- nummerszwermen van motief naar motief en van instrumentale vondst naar sonisch effect.

Het experiment zit hem niet in de toevoeging van danceritmes of maffe electronica. Het zit in het oprekken van de grenzen aan de muzikale informatie binnen éénlied. Je weet niet alleen, maar hóórt ook dat hier door de drie producers ( Eno, Lanois en Lillywhite) en vier muzikanten in drie verschillende studioruimteswerd geknutseld, gedubd, gelaagd, gesplitst en strakgetrokken.

Die arbeid leidde in nummers als Breathe en in GOYB tot een soort Uberbombast die zelfs de grootste U2 fan met de tanden doet klapperen (....) Hier is sprakevan informatie - overload.

Je kunt stellen: muzikale ideeen rijkdom is goed, maar moet worden geschraagd door een melodie die dergelijke rijkdom aankan.

Daarvan staan er genoeg op NLOTH. Zoals de beheerste Sturm Und Drang van het prachtige titlenummer. En Unkown Caller waarin het beeld van een woestijnnacht,beneveld door vuurvliegjes, wordt opgeroepen, waarna het couplet aanvangt met typerende Bono kreten en een helder gitaarriff, het refrein zich ontvouwt als eenmeer-stemmig militaristische spreekzang: "Shout It Out / Rise UP/ Escape Yourself /And Gravity", om vervolgens barokke transformatie te ondergaan -gitaren worden hoornblazers worden klavecimbels worden orgels- waarvoor Bach zich niet had hoeven schamen.

Tussen de hier verzamelde strijkers, blazers, orgels, drums en zweverige synthesizers is de gitaar van The Edge minder herkenbaar dan vroeger. Zijn gitaargeluid was ooit zo karakteristiek dat er sprake was van een typische U2 gitaar, waarmee men doelde op de echoeende klankwaaiers die vaak het leitmotiv van denummers vormden.

Opvallend zijn nu juist de uiteenlopende gedaanten waarin de gitaar opduikt, vermomd als orgel, ronkend als een motor en in MOS zelfs op een manier die we vanU2 niet kennen, The Edge speelt een serie glanzend uitgerekte noten, zo nadrukkelijk sentimenteel dat dit loopje uitgroeit tot het huilende zigeunerjongetjeonder de gitaarsolo' s.

De vraag is, wie was er verantwoordelijk voor het experiment? Waarschijnlijk heeft Eno veel inbreng gehad in de opbouw van de nummers. Die inbreng isverrassend wijdlopig, zelfs een "Typisch U2 Nummer" als Magnificent onderbreekt zichzelf voor meerdere zijwegen.

Zo, met behulp van drie trouwe producers, heeft U2 een nieuwe stijl gevonden.De uitwaaierende gitaarakkoorden van The Edge maakten plaats voor uitwaaierendecomposities die op hun beurt de muziek vleugels geven.

Zat bij Achtung Baby een deel van de verrassingen in het rauwe ongepolijste geluid, NLOTH verbeeld de dynamiek en rusteloosheid van het stadse leven op eenzachtaardiger manier.

Als het behoudende duo Mullen en Clayton straks de macht grijpt zijn er voorlopig voldoende inzichten voorhanden om op voort te borduren. Met NLOTH heeft U2zijn toekomst (weer) opengebroken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Kreeg met de post van Fred z'n broer een NRC Next toegestuurd met de bespreking van NLOTH; wil ik jullie niet onthouden. Toch iets anders als dat eenmuziek journalist van OOR ofzo het beschrijft.. Komtie:

 

De kop:

 

"U2 KEERT TERUG NAAR HET EXPERIMENT; DE NIEUWE CD BULKT VAN DE MUZIKALE ZIJWEGEN, MET MEER MUZIKALE INFORMATIE BINNEN ÉÉN LIED."

*Zigzaggend heeft het geluid van U2 zich in de afgelopen decennia ontwikkeld.

*Na twee conventionele platen is er nu No Line On The Horizon" (....)

 

"Aan het firmament van de pomuziek is U2 de poolster. De band schijnt helderder, standvastiger en betrouwbaarder dan ieder ander. Op U2 kun je bouwen alshet gaat om solide songs, prachtige arrangementen, omgeevenaarde stadionconcerten en hier en daar een avontuurlijke neiging.

In het hart van deze gigant sluimert tweedracht, al 32 jaar. Die draait niet om de frictie tussen de status van rockster en die van wereldverbeteraar waarzanger/orakel Bono de band mee opzadelt - al zijn er genoeg ruzies tussen bono en de drie andere bandleden over zijn samenwerking met niet echt rock'n rollwaardig te noemen politici als Bush en Blair. De échte onlust binnen U2 is muzikaal - ideologisch. Hij draait om de tegenstelling tussen conventie enexpiriment. Hij verdeelt de band precies in tweeen: drummer Larry Mullen en bassist Adam Clayton aan de ene kant, Bono en girarist The Edge aan de andere.

De ritmesectie kiets een gedegen rockgeluid, de anderen willen sonische verkenningen doen.

Langs deze twee parameters heeft de muziek van U2 zich in de dertig jaar sinds het verschijnen van debut BOY in 1980 ontwikkeld, met afwisselend het laatstewoord aan het duo Mullen/Clayton of aan Bono/The Edge.

Zo ontstond een mooie fluctuatie: iedere experimentele sprong voorwaards (The Unforgettable Fire, Achtung Baby, Zooropa) liet zijn sporen na in de veiligerperiode die erop volgde. (The Joshua Tree, All That You Can't Leave Behind, How to Dismantle an Atomic Bomb)

In dertig jaar heeft U2 op deze manier zigzaggend het accent verlegd. Begin jaren tachtig was het geluid van U2 synoniem met pastoraal; in panoramischevergezichten schilderde priester/misthoorn Bono zijn evangelie van hoop en liefde.

Over de thematische inhoud van hun nummers zegt de groep: 'Veel muziekanten schrijven eerst liedjes over meisjes en eindigen hun cariere bij liedjes overgod. Bij ons ging het andersom, wij begonnen over god en kwamen uit bij meisjes". En dat meisje woont in de stad, al sinds Achtung Baby. Op NLOTH is ishet stadsgevoel nog nadrukkelijker. NLOTH klinkt als een metropool, of eigenlijk, als de rontgenfoto van en metropool. Achter de gevels en onder het plaveiselratelen metro's door hun tunnels, suizen data's langs de glasvezelkabels en brommen de elektrische tandenborstels. Over deze pulserende en vibrerendeonderlaag legden Bono, The Edge, Mullen en Clayton hun nummers.

NLOTH werd door de band aangekondigd als een terugkeer naar het experiment.Tijdens de anderhalf jaar durende sessies voor de nieuwe cd in Marokko, New York,Dublin en Londen schreef de groep naar eigen zeggen zo'n vijftig nieuwe nummers. Het uiteindelijke aantal op de cd is elf.

Het lijkt alsof ze alle iedeeen van die vijtig tracks hebben gehandhaafd; NLOTH bulkt van de muzikale zijwegen. Dat betekent dat de - vaak lange- nummerszwermen van motief naar motief en van instrumentale vondst naar sonisch effect.

Het experiment zit hem niet in de toevoeging van danceritmes of maffe electronica. Het zit in het oprekken van de grenzen aan de muzikale informatie binnen éénlied. Je weet niet alleen, maar hóórt ook dat hier door de drie producers ( Eno, Lanois en Lillywhite) en vier muzikanten in drie verschillende studioruimteswerd geknutseld, gedubd, gelaagd, gesplitst en strakgetrokken.

Die arbeid leidde in nummers als Breathe en in GOYB tot een soort Uberbombast die zelfs de grootste U2 fan met de tanden doet klapperen (....) Hier is sprakevan informatie - overload.

Je kunt stellen: muzikale ideeen rijkdom is goed, maar moet worden geschraagd door een melodie die dergelijke rijkdom aankan.

Daarvan staan er genoeg op NLOTH. Zoals de beheerste Sturm Und Drang van het prachtige titlenummer. En Unkown Caller waarin het beeld van een woestijnnacht,beneveld door vuurvliegjes, wordt opgeroepen, waarna het couplet aanvangt met typerende Bono kreten en een helder gitaarriff, het refrein zich ontvouwt als eenmeer-stemmig militaristische spreekzang: "Shout It Out / Rise UP/ Escape Yourself /And Gravity", om vervolgens barokke transformatie te ondergaan -gitaren worden hoornblazers worden klavecimbels worden orgels- waarvoor Bach zich niet had hoeven schamen.

Tussen de hier verzamelde strijkers, blazers, orgels, drums en zweverige synthesizers is de gitaar van The Edge minder herkenbaar dan vroeger. Zijn gitaargeluid was ooit zo karakteristiek dat er sprake was van een typische U2 gitaar, waarmee men doelde op de echoeende klankwaaiers die vaak het leitmotiv van denummers vormden.

Opvallend zijn nu juist de uiteenlopende gedaanten waarin de gitaar opduikt, vermomd als orgel, ronkend als een motor en in MOS zelfs op een manier die we vanU2 niet kennen, The Edge speelt een serie glanzend uitgerekte noten, zo nadrukkelijk sentimenteel dat dit loopje uitgroeit tot het huilende zigeunerjongetjeonder de gitaarsolo' s.

De vraag is, wie was er verantwoordelijk voor het experiment? Waarschijnlijk heeft Eno veel inbreng gehad in de opbouw van de nummers. Die inbreng isverrassend wijdlopig, zelfs een "Typisch U2 Nummer" als Magnificent onderbreekt zichzelf voor meerdere zijwegen.

Zo, met behulp van drie trouwe producers, heeft U2 een nieuwe stijl gevonden.De uitwaaierende gitaarakkoorden van The Edge maakten plaats voor uitwaaierendecomposities die op hun beurt de muziek vleugels geven.

Zat bij Achtung Baby een deel van de verrassingen in het rauwe ongepolijste geluid, NLOTH verbeeld de dynamiek en rusteloosheid van het stadse leven op eenzachtaardiger manier.

Als het behoudende duo Mullen en Clayton straks de macht grijpt zijn er voorlopig voldoende inzichten voorhanden om op voort te borduren. Met NLOTH heeft U2zijn toekomst (weer) opengebroken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

muis wrote:

helemaal goed arie!!

 

natas....hahahahahahaha, soms vraag ik me wel 's af waar we mee bezig zijn...hahahahaha, jij niet???LOL

ben wel beetje gerust gesteld als ik hier ook zo een dingen lees want mijn omgeving twijfelt af en toe ook wel eens aan mijn sanity..... hahaha

als ik dan zeg dat ik toch weer ongerust ben over het krijgen van kaartjes zeggen zij heel droog... jij komt altijd aan kaarten dat weet jetoch...................

Ben mn vriend zo langzaam ook aan het voorbereiden on het hele circus want die was er in 2005 nog niet...... hij gaat 1 concert sowieso mee.... nu nogvoorzichtig uitleggen dat we niet uurtje voor aanvang bij stadium zullen zijn maar ietsje, ietsje eerder hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog een nieuwtje gevonden (voor mij dan):

 

 

Appearing on Saturday's Good Morning America - Weekend, Bono and Adam revealed that U2 will be headed back to Fez soon to shoot a video for"Magnificent," the next single from NLOTH. The interview was taped Friday after the Fordham gig.

 

 

Dat Magnificent de nieuwe single zou worden wist ik, dat van die video nog niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdy!

Ik ga me maar weer eens aan 1 van mijn (bijna) alledaagse taken wagen.........hier bij lezenwink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...