Jump to content
Sign in to follow this  
gloria002

buitenverblijf voor de Dutch Treat zo lang Denis in quarantaine zit!

Recommended Posts

Juul wrote:

PieterVR wrote:

@Rono: welkom!

Kom je uit Venlo toevallig?

Ha ha ik lig weer dubbel op de grond van het lachen. Je had ook kunnen vragen of hij uit Spijkenisse komt
yay.gif

En inmiddels nog een paar andere plaatsen ook geloof ik roll.gif

ok thanks ;-))

-vandaag in de METRO krant: verslag van U2/Londen, op de voorpagina en vervolg op pagina 9. wel een leuk stuk, niet klein ook.

ok thanks ;-))

-vandaag in de METRO krant: verslag van U2/Londen, op de voorpagina en vervolg op pagina 9. wel een leuk stuk, niet klein ook.

Extension of extension, TILL MARCH 6!!!!!!!!!!!!!!!! READ HERE!!!!!!!! Lead [-]

Achtung Baby

03/02/2009 03:36:09

Tags : None

Due to technical difficulties, the extension has been extended (not a word people, not one word ) till March 6th, 2009

If you follow the instructions on the email you were sent (Mar/1-2/09) and you STILL cannot access the site (no, using the CONTACT US form and not hearing backdoes NOT count) or did not receive the email (by Monday afternoon) or the renewal link is not there, or you cannot confirm your email, etc please post in the:

FREE FORUM

If you cannot post, then (and only then) send me a PM. *please pretty please with a cherry on top*

Baja

Volkskrant voorpagina (!) afgelopen zaterdag

--------------------------------------------------------------------------------

Kritiek op U2 om belastingvlucht

Van onze verslaggevers Merijn Rengers, John Schoorl

gepubliceerd op 27 februari 2009 17:13, bijgewerkt op 28 februari 2009 10:43

AMSTERDAM - De fiscale sluiproute van de rockband U2 via de Herengracht in Amsterdam leidt tot scherpe protesten in Ierland. Aanleiding hiervoor is de nieuwecd van de Ierse band, die deze dagen wereldwijd uitkomt en waarvan de royalties voor het eerst niet in Ierland, maar in Nederland worden verrekend.

Volgens een vertegenwoordiger van de Ierse Debt and Development Coalition (DDCI) moet U2 zich niet inlaten met belastingontwijking via Amsterdam. 'Bonovoert campagne voor een betere wereld, maar maakt wel gebruik van een fiscale route naar Nederland', zegt Nessa Ni Chasaide van de DDCI. 'Dat hoortniet bij zo'n grote Ierse band, in een tijd van crisis.'

In juli 2006 verhuisde U2 Limited - het bedrijf waarin de muziekrechten zijn ondergebracht - van Dublin naar Amsterdam. Reden was dat de Ierse regering debelastingvrijstelling voor kunstenaars en muzikanten beperkte tot een bedrag van 250.000 euro. De opbrengsten uit royalty's zijn in Nederland niet belast,en in Ierland wel.

Corporation tax

De leiding van U2 Limited ligt bij twee Nederlandse juristen, Jan Favié en Gerrit te Spenke. Het bedrijf is gevestigd aan de Herengracht 566, waar ook deRolling Stones sinds 1971 hun fiscale toevlucht zoeken. Uit de jaarrekening van U2 Limited over 2007 - het eerste jaar waarin de rechten volledig via Amsterdamliepen - blijkt dat het royaltybedrijf van de band vorig jaar circa 25 miljoen euro aan inkomsten had. U2 Limited betaalde 280 duizend euro 'corporationtax' aan de Nederlandse schatkist. Dat blijkt uit gegevens van de Amsterdamse Kamer van Koophandel. U2 Limited wil geen commentaar geven, maar U2-zangerBono liet zich vrijdag voor het eerst uit over de Herengracht-route. Hij zei zich gekrenkt te voelen door de kritiek en vindt dat de belastingvlucht niets temaken heeft met zijn strijd tegen armoede. 'We betalen als band vele miljoenen aan belasting.'

Het nieuwe No Line On the Horizon is U2's twaalfde studioalbum. Loek Kaïn, voorzitter van de Nederlandse U2-fanclub, vindt het 'wel grappig' datBono en zijn mannen fiscaal in Nederland zijn gevestigd. 'Ze spekken de Nederlandse schatkist. Dat is een mooi idee.' De fanclub noemt de protesten inIerland 'overtrokken en kortzichtig'. 'U2 is een multinational die zijn belangen op een zakelijke, internationale manier organiseert.'

Volkskrant voorpagina (!) afgelopen zaterdag

--------------------------------------------------------------------------------

Kritiek op U2 om belastingvlucht

Van onze verslaggevers Merijn Rengers, John Schoorl

gepubliceerd op 27 februari 2009 17:13, bijgewerkt op 28 februari 2009 10:43

AMSTERDAM - De fiscale sluiproute van de rockband U2 via de Herengracht in Amsterdam leidt tot scherpe protesten in Ierland. Aanleiding hiervoor is de nieuwecd van de Ierse band, die deze dagen wereldwijd uitkomt en waarvan de royalties voor het eerst niet in Ierland, maar in Nederland worden verrekend.

Volgens een vertegenwoordiger van de Ierse Debt and Development Coalition (DDCI) moet U2 zich niet inlaten met belastingontwijking via Amsterdam. 'Bonovoert campagne voor een betere wereld, maar maakt wel gebruik van een fiscale route naar Nederland', zegt Nessa Ni Chasaide van de DDCI. 'Dat hoortniet bij zo'n grote Ierse band, in een tijd van crisis.'

In juli 2006 verhuisde U2 Limited - het bedrijf waarin de muziekrechten zijn ondergebracht - van Dublin naar Amsterdam. Reden was dat de Ierse regering debelastingvrijstelling voor kunstenaars en muzikanten beperkte tot een bedrag van 250.000 euro. De opbrengsten uit royalty's zijn in Nederland niet belast,en in Ierland wel.

Corporation tax

De leiding van U2 Limited ligt bij twee Nederlandse juristen, Jan Favié en Gerrit te Spenke. Het bedrijf is gevestigd aan de Herengracht 566, waar ook deRolling Stones sinds 1971 hun fiscale toevlucht zoeken. Uit de jaarrekening van U2 Limited over 2007 - het eerste jaar waarin de rechten volledig via Amsterdamliepen - blijkt dat het royaltybedrijf van de band vorig jaar circa 25 miljoen euro aan inkomsten had. U2 Limited betaalde 280 duizend euro 'corporationtax' aan de Nederlandse schatkist. Dat blijkt uit gegevens van de Amsterdamse Kamer van Koophandel. U2 Limited wil geen commentaar geven, maar U2-zangerBono liet zich vrijdag voor het eerst uit over de Herengracht-route. Hij zei zich gekrenkt te voelen door de kritiek en vindt dat de belastingvlucht niets temaken heeft met zijn strijd tegen armoede. 'We betalen als band vele miljoenen aan belasting.'

Het nieuwe No Line On the Horizon is U2's twaalfde studioalbum. Loek Kaïn, voorzitter van de Nederlandse U2-fanclub, vindt het 'wel grappig' datBono en zijn mannen fiscaal in Nederland zijn gevestigd. 'Ze spekken de Nederlandse schatkist. Dat is een mooi idee.' De fanclub noemt de protesten inIerland 'overtrokken en kortzichtig'. 'U2 is een multinational die zijn belangen op een zakelijke, internationale manier organiseert.'

oke.....ff voor de duidelijkheid.....

als ik kijk in mijn profiel, ben ik lid van U2.com tot 11 dec 2009.......

en kan RENEWEN als ik die cd wil hebben.....

klik op renew en krijg dan dit.....

Qty Item Description Sizes Each ($) Total ($)

U2.Com Subscription Renewal: 2009 (U2CBNFR9)

This bundle includes:

U2.Com Subscription Renewal: 2009 (U2CFCR09) 32.00 32.00

U2.Com4 Membership CD 'U2: Medium, Rare and Remastered' (U2CFCD09) 0.00 0.00

SubTotal 32.00

Enter your Subscriber Discount Coupon:

Click Refresh to See Your Discount Applied

Promo: ffbargain07

en vanaf hier snap ik het niet meer.....

kost me het dan weer 32 dollar???

die cd komt dan toch wel als ik voor 11 dec moet renewen????

advanloon wrote:

Oranjepetjes vallen inderdaad wel op Ilona. En natuurlijke lekker hollands.

ik ga even m'n vetorecht inzetten!!

:P

heb natuurlijk al lang het fantastische ontwerp van JR gezien. superrrrrrrr!!!

vraag ik me af ... zou jij dat kunnen borduren Patricia? is toch zoveel mooier op een topje of t-shirt. uiteraard hoef je dat niet gratis te doen (stel jevoor, voor het hele stel hier, je riskeert de tour te missen met zoveel werk!)

superidee tina!! helemaal niet aan gedacht!!

houden we het "binnenskamers"....:-))))

wat een leuke foto van simone in je avi nicole!!!

plak je er nog een paar.....???:-))

Ilona, tja jou renewal is ook wat!

Je zult de nieuwe CD nog niet krijgen, tenzij je opnieuw je renewal doorzet. Tenminste zo begrijp ik het.

Als je 10 dec 2009 je renewal doorzet, dan zul je die CD ontvangen

Maar het gaat niet om de CD!!! We hebben een pre-sale. Dus idd geen idee of die er nu wel / niet bij jou zit? Heb je geen kortingscoupon ontvangen (ergens indecember via de mail?)

Anders zou ik gewoon toch even Baja vragen, ondanks dat ze het nu niet wil.

Mogge!

Ilona,

Ik heb dit er ook staan...

If you would like to renew your subscription and get the limited edition double CD, 'U2: Medium, Rare and Remastered' : RENEW NOW

Lijkt mij dat je niets hoeft te doen! Je hebt volgens mij gewoon voor dit jaar betaald. Dus geen zorgen, lijkt mij

Wel een beetje verwarrend allemaal he met dat verlengen van je abbo.

Zou het idd ook even overleggen met Baja Iloon .. je hebt al een cd gehad maar deze zou je natuurlijk ook moeten krijgen eek.gif

Oke .. enne quick reply ... dan hoef je iig geen onderwerp in te vullen.

en pm-en .. kan dat nog wel ?

CNF01 wrote:

ok thanks ;-))

Show me please??

ILONA, Lijkt mij ook, net zoals Pieter zegt, dat je die cd niet zult krijgen. Je hebt toch het t-shirt gekregen bij je renewal. Ze hebben echt geen nieuwkadootje hoor in December. Dus als je dan vernieuwd krijg je hem alsnog.

Ik heb met mijn andere account 3 oktober ge-renewed.

Vandaag met dit account! Tenminste, dat ga ik vanmiddag ff op het gemakkie doen.

kan niet Willy, ik zit op m'n werk.. piep hier binnen in koffie/thee pauzes etc.. :-) misschien vanavond, hoe groot mag de foto max. zijn hier zonder datik een standje krijg?

kan niet Willy, ik zit op m'n werk.. piep hier binnen in koffie/thee pauzes etc.. :-) misschien vanavond, hoe groot mag de foto max. zijn hier zonder datik een standje krijg?

48429046an.png

U2 heeft het nog steedsdoor Ruben Eg

Geplaatst op maandag 2 maart 2009 om 10:36

'Beste band ter wereld' ontregelt spitsuur in Londen met verrassingsconcert

Zo'n vijfduizend U2-fans legden vrijdagavond tijdens spitsuur het centrum van Londen plat. Aanleiding was een verrassingsconcert van de Ierse band op hetdak van een vlakbij Oxford Street gelegen radiostudio vanwege de release van het nieuwe album No Line On The Horizon. Eerder op de dag zag een selecte groepfans in hetzelfde gebouw U2 al optreden bij BBC's Radio 1. Metro was erbij.

"Ach, ze willen The Beatles nadoen", mompelt een op leeftijd zijnde gast van het tegenover de BBC-studio gelegen The Langham Hotel. De man kent zijnklassiekers: de Fab Four speelden veertig jaar geleden op het dak van hun platenlabel Apple in Londen. De gastvrouw van het hotel raakt echter nietuitgesproken over het nieuws van de dag in de Britse hoofdstad. "De grootste band ter wereld is hier!", jubelt een BBC-medewerker even later in dehistorische studio tegen zo'n 250 fans die na uren wachten eindelijk zijn binnengedruppeld. Alsof de Ierse rotten niets meer te bewijzen hebben, stappenBono, The Edge, Adam Clayton en Larry Mullen jr even later het podiumpje op. Maar is dat wel zo? Groot worden is één ding, groot blijven is hele andere koek.Anders dan tijdgenoten als de Simple Minds, The Waterboys of The Alarm slaagde het steeds vernieuwende U2 daar iedere keer weer in. Met het in 2004 verschenenHow To Dismantle An Atomic Bomb zat de klad er voor het eerst een beetje in. Reden voor het viertal om een ongekend lange periode van vijf jaar uit te trekkenvoor de opvolger. De tijd leek alleen weinig heilzaam. Zo was de zang van Bono in januari op het concert voor de inauguratie van de nieuwe Amerikaansepresident Barack Obama behoorlijk slecht. Onheilspellender was daarbij de nieuwe single 'Get On Your Boots'; zó tenenkrommend dat amper was te gelovendat het werkelijk van U2 was. Het schrikbeeld was geboren voor de fans die met de band opgroeiden: is U2 'over the hill'?

Op de dag van de release van No Line On The Horizon heerst er niet zozeer spanning, maar is er wel grote nieuwsgierigheid merkbaar buiten het BBC BroadcastingHouse op de hoek van Portland Place en Regent Street. Niemand van de wachtenden, van fans tot journalisten en medewerkers van platenmaatschappij Universal,lijkt in al die jaren ooit door de band ernstig te zijn teleurgesteld. Bijna dertig jaar na het ontwapende debuut Boy is het er nu voor U2 erop of eronder.Worden ze stadiondinosauriërs of blijven ze die wereldverbeteraars? Als in de studio de deur vanuit de coulissen openzwaait en de vier heren waarom hetallemaal draait ontspannen als altijd hun instrumenten oppakken, is de kou opvallend genoeg onmiddellijk uit de lucht. Zelfs als drummer Mullen het zobekritiseerde 'Get On Your Boots' inluidt, is er geen zuur gezicht te bespeuren. Sterker: de neo-grungeachtige single komt live aanzienlijk beter uitde verf dan op de plaat. Van een versleten stem blijkt bij de triomfantelijk in de lucht slaande Bono weinig te merken. Liefdevol wendt hij zich tot eenzwangere fan op de eerste rij. "Jaren van oorlog in Irak, terwijl wij alleen maar liefde willen", zwijmelt hij. De band zet daarop'Magnificent' in, het The Joshua Tree-achtige muzikale hoogtepunt van No Line On The Horizon. Met 'Vertigo', waarin delen van VanMorrison's 'Blackbird' zijn verwerkt, en 'Beautiful Day' zit de twintig minuten durende sessie er al weer op. Wat er zo mooi aan is om inU2 te zitten? "Dat we van jongens mannen zijn geworden en daarna weer kinderen", concludeert Bono voor hij het podium afwandelt. Rond half zeven's avonds doen de zanger en zijn bandgenoten hetzelfde kunstje nog eens over, maar dan een behoorlijk aantal meters hoger. "Regent Street, it'sDublin calling!", zwaait hij naar de uitzinnige menigte beneden. De gedachten gaan uit naar 1987, toen de band in Los Angeles op het dak van een winkelhet verkeer ontregelde. Ditmaal is U2 echter té groot om door de politie te worden verboden verder te spelen. "Tja, dat gebeurde The Beatles in 1969 nuweer wél", moet de man in het The Langham hotel toegeven.

Howdy!

Oh, wat mis ik mijn eigen pc! dit ding is traag, klein schermpje en ik zit een beetje raar voor mn buro omdat de andere zooi er nog staat. maar ik moet nietzeuren, beter iets dan .niets

en je hebt gelijk Cor, wat is dit weekend voorbij geschoten, heb eigenlijk het gevoel dat ik geen weekend gehad heb!

ik ga maar even de zooi hier re-organiseren.ohwell.gif

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...